طراحی لوگو
طراحی لوگو و استفاده از یک نشان تجاری اختصاصی از جمله گامهای مؤثری است که هر کسب و کاری برای پیشبرد اهداف برندینگ و جذب مشتریان به آن نیاز دارد. در حقیقت به واسطهی استفاده از یک لوگوی حرفهای بخش مهمی از نیاز کسب و کارها برای برندسازی رفع شده و به شکلی حرفه ای میتواند کسب و کار و یا فعالیت خود را به دیگران بشناساند. در واقع میتوان گفت لوگو هویت و شناسنامهی یک کسب و کار است. چرا که لوگو با برخورداری از ویژگیهای منحصر به فرد، تنها در یک نگاه برند یا یک شرکت و سازمان را در ذهن ها یادآور می شود. بنابراین میتوان گفت عدم استفاده از لوگو برای هر کسب و کاری میتواند ضعف بزرگی برای بازاریابی داخلی و بین المللی باشد که این موضوع به معنای عدم پیشرفت و شکست در بازار رقابتی است.
در دنیای رقابتی امروز به دلیل ایجاد مشاغل و محصولات مشابه متعدد، نیاز است تا کسب و کارها در اولین قدم با استفاده از لوگو تمایزی برای تشخیص مخاطبین داشته باشند. در این بین نوع طرح و ساختار لوگو هم از اهیمت خاصی برخوردار است، چرا که شناخته شدن یک برند اول از طریق طرح و رنگ لوگو میسر خواهد بود.